Träna

Det är viktigt att hålla igång kroppen och att träna sina muskler. Det finns stora möjligheter att träna kroppen i olika former i Alingsås. Vi ger tips om flertalet träningsformer och träningshallar.

Det kan verkligen vara svårt att motivera sig att börja träna. Alla vet vi ju att det är mycket viktigt för kroppen och för välbefinnandet att man rör på sig, men ofta blir vi
sittande i soffan framför TV:n. Vi vill slå ett slag för motion och träning och vi ger bra tips om var du kan träna i Alingsås. Det finns en hel del olika träningsformer att välja mellan. Det enklaste kanske är att besöka en träningshall. Här kan man ofta få hjälp med att lägga upp ett träningsschema för att komma igång. Man kan också delta i olika former av gruppträningar.

Om du inte tycker om att “lyfta skrot” har du mycket mer att välja mellan i Alingsås. Du kan prova på vattengympa, dans, gruppgymnastik, cykel, rodd eller varför inte något så enkelt som stavgång. Stavgången har blivit en mycket populär träningsform på sistone och det är mycket trevligt att vara ett gäng som ger sig ut tillsammans.

Att komma igång

När du börjar fundera över vilken form av träning du skall ägna dig åt finns det väldigt mycket att välja mellan. Många väljer att delta i lagsporter som fotboll, handboll, korgboll med mera. Det finns olika korplag man kan delta i och det brukar vara mycket spännande att träna genom att tävla mot varandra. Det ger lite extra krydda på
motionen och det brukar göra att man tar i lite extra.

Korpen arrangerar många aktiviteter och det är inte enbart lagsporter det handlar om. Det kan vara aktiviteter också i dans och stavgång och mycket mer. Besök Korpens hemsida och kom igång med träningen redan nu!

Korpen arrangerar också varje år en stegtävling som du kan läsa om här. En stegtävling ger ofta en mycket stark stimulans och man kan prova att delta i denna aktivitet på jobbet eller enbart vänner emellan. Det är spännande att jämföra hur många steg man tar på en dag i ett litet tävlingsmoment. Ofta gör detta också att man bestämmer sig för att ta några extra steg på kvällen istället för att sätta sig och bara vila.